Bardzo popularnym dodatkiem, które zawiera ubezpieczenie samochodu, jest assistance. Istota działania assistance polega na tym, że w razie określonego zdarzenia (wypadku, kradzieży pojazdu, awarii) zakład ubezpieczeń udzieli kierowcy i pasażerom pomocy. Przykładowymi świadczeniami z assistance są:
Oczywiście należy pamiętać, że każdy zakład oferuje inne rodzaje ubezpieczeń assistance, a nawet w ramach jednego zakładu dostępne są różne warianty takich polis, różniące się zakresem i ceną. Dlatego w pierwszej kolejności należy sprawdzić, czy nasza polisa ubezpieczenia pojazdu obejmuje zakres assistance i jakie świadczenia są dostępne w ramach pakietu.
Jeśli tak jest, i pojazd zastępczy po awarii jest w zakresie naszej polisy, to najważniejszą kwestią jest to, aby SKORZYSTAĆ Z HOLOWANIA POJAZDU, jeśli chcemy później korzystać z pojazdu zastępczego. Na pierwszy rzut oka jest to zastanawiający warunek, ale ma on swoje uzasadnienie.
Assistance ma na celu pomoc w sytuacji NAGŁEJ awarii (np. na trasie). Ubezpieczyciel, po zgłoszeniu mu takiej sytuacji, wyśle na miejsce zdarzenia pojazd pomocy drogowej. Ta w pierwszej kolejności będzie próbować usprawić pojazd tak, aby samodzielnie mógł dojechać do serwisu. Jeśli będzie to niemożliwe – laweta odwiezie pojazd do wskazanego miejsca, a kierowca będzie mógł skorzystać z pojazdu zastępczego (o ile ma go w zakresie polisy). Jeśli nie powiadomimy ubezpieczyciela o awarii – nie będzie mieć szansy na doraźną naprawę.
Polisa assistance NIE DZIAŁA też w sytuacji, gdy pojazd trafia do mechanika np. na PLANOWY przegląd lub planowaną naprawę, wymianę części. To dlatego konieczne jest holowanie – aby wykluczyć przypadki zgłaszania zapotrzebowania na pojazd zastępczy w razie rutynowych przeglądów. Planowa wizyta u mechanika nie jest nagłą awarią. Dlatego w razie awarii – dzwoń do ubezpieczyciela i proś o holowanie, jeśli chcesz korzystać z pojazdu zastępczego.
© 2023 Cliff Care Ubezpieczenia. Wszystkie prawa zastrzeżone. Realizacja strony: Proformat